Historien upprepar sig

För fyra år sedan, exakt samma tidpunkt som nu. Till och med fotbollen på TV är samma (fast då var Sverige med).

Det är skrämmande.

Blodet kom i går. Jag hade haft lite brunt i ett par dagar, men brydde mig inte i det. Blödde ju brunt när jag var med Emma oxå. Men så igår morse så var det rött.

Jag bröt ihop.

I dag har jag varit på KK. Hon trodde sig se att graviditeten hade suttit i livmodern, men kunde ej se det till 100% säkerhet. Jag fick lämna ett HCG. Eftersom jag haft ett X tidigare ville de inte chansa o låta mig vara. På måndag ska jag dit igen för ny koll.

Det är så orättvist. Lilla Gnotten i magen blev bara några veckor. Älskad o saknad till 1000. Hur ska jag nu våga bli gravid igen? Om vi ens klarar att få till det engång till…

7 svar

  1. Usch så tungt, jag känner verkligen med er.

    Förstår att du tvekar på om du vågar igen, men se så bra det blev när du väntade Emma. Det kan hända igen och nu har ni ju lyckats bli gravida två gånger ”på egen hand” så jag är övertygad att det går igen. Fast när ni är redo, tillåt dig att sörja lilla Gnotten först.

    KRAMAR

  2. Fasiken vad tråkigt att läsa att den inte ville växa sig färdigt! Men självklart vågar ni, Emma blev ju till trots dåliga simmare och så blev ni ju gravida igen!

    Stor kram i denna jobbiga stund!

  3. Usch vad jobbigt. Jag vet hur det känns, och ni vågar igen. Skam den som ger sig heter det ju så fint.. Även om man är livrädd..

    Jag håller tummarna!
    Kram Sara

  4. Hej! Hur är det? Hur mår ni?

  5. Tjejen, börjar bli orolig, hur mår ni?

  6. Så tyst här…:(

Kommentera

